Wolterink Beltrum gaat over in andere handen. Per 15 maart worden de bedrijfsactiviteiten van het landbouwmechanisatiebedrijf overgenomen door John Deere-dealer GroeNoord. Voor dit bedrijf betekent het een uitbreiding van achttien naar negentien vestigingen in zes provincies.

Familiebedrijf Wolterink is een technisch, specialistisch bedrijf op het gebied van landbouw-, tuin-, en reinigingsmachines. Om dit ook in de toekomst adequaat en professioneel te kunnen blijven doen en medewerkers perspectief en continuïteit te bieden, is meegaan met de schaalvergroting een logische stap. Wolterink Beltrum gaat vanaf 15 maart verder onder de naam GroeNoord Beltrum, waarbij de medewerkers van het Oost-Gelderse bedrijf hun plaats behouden. De overname van Wolterink door GroeNoord is een logisch gevolg van een samenwerking die al bestaat sinds Wolterink servicepartner van GroeNoord werd in Gelderland. Zowel Wolterink als GroeNoord, dat actief is in Groningen, Friesland, Drenthe, Flevoland, Overijssel en Gelderland zijn blij met deze stap en zien de toekomst vol vertrouwen tegemoet.

Historisch

Wolterink is een historisch bedrijf en in alle activiteiten is een langdurige relatie met klanten, medewerkers en leveranciers nagestreefd. In de Achterhoek is Wolterink Beltrum hét adres voor betrouwbare levering, advies, reparatie en onderhoud van nieuwe en gebruikte machines. Hoofdzakelijk voor het merk John Deere en daarnaast voor hoogwaardige A-merken. Het team van medewerkers heeft een persoonlijke relatie met haar klanten opgebouwd en beschikt over veel ervaring met kwalitatieve dienstverlening. Zowel de klantrelaties als de ervaring met John Deere en andere sterke A-merken, zijn erg waardevol voor GroeNoord.
GroeNoord – zelf ook ontstaan uit familiebedrijven – herkent de bedrijfscultuur van Wolterink goed. Een cultuur die gericht is op service en een vertrouwensrelatie. In goed overleg is besloten dat Leo en Leontina Wolterink geen deel zullen uitmaken van GroeNoord Beltrum. De familie Wolterink zal komende tijd, op de achtergrond, helpen bij een soepele overdracht van de activiteiten.

Professionalisering

De voortdurende ontwikkelingen in de agrarische sector vertalen zich in meer professionaliteit en specialistische kennis. Daarmee groeit ook de behoefte aan specifieke ondersteuning bij klanten. GroeNoord wil dicht bij de klant blijven staan en dat lukt met een groeiende organisatie. Door de constante investering van GroeNoord in medewerkers zijn kennis en kunde onderscheidend en kunnen service en kwaliteit naar een hoger niveau worden getild. Neem ook eens een kijkje op http://www.groenoordbv.nl